ES POSSIBLE MILLORAR L'ACCESSIBILITAT ALS POLÍGONS. El Punt, 21.3.07. Girona. Només un 1% dels desplaçaments als polígons urbans de Girona es fan amb
Només un 1% dels desplaçaments als polígons urbans de Girona es fan amb transport públic. Els sindicats diuen que la freqüència de pas dels autobusos no és l'adequadaNomés un 1% dels desplaçaments als polígons urbans de Girona, Mas Xirgu iDomeny es fan amb transport públic, mentre que un 11% es realitzen a peu oen bicicleta i un 88% són en vehicle privat. El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, va demanar ahir més «conscienciació» i implicació dels empresaris, mentre que CCOO i UGT van dir que no es tenen en compte els treballadors per establir horaris i freqüències. Aquest tema es vatractar en una jornada de seguiment de l'acord estratègic. L'assessor del pla de mobilitat de Girona, Ole Thorson, manté que caldriaincidir en els aparcaments privats que hi ha als polígons per desmotivarl'ús del cotxe privat i a la vegada fomentar l'ús del transport públicentre els treballadors. El secretari per a la Mobilitat considera que elproblema bàsic és de conscienciació, tot i que va reconèixer que hi hazones de les comarques gironines amb mancances clares pel que fa altransport públic als polígons, com és el Baix i l'Alt Empordà. El delegatdel govern, Jordi Martinoy, va destacar la importància de la trobada perarribar a solucions conjuntes. La regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña,també va remarcar la necessitat de millorar el tema de la mobilitat delstreballadors.El secretari general de CCOO, Aureli Àlvarez, i el de la UGT, Camil Ros,van coincidir a criticar les freqüències i els horaris del transportpúblic. «No s'ha parlat amb els sindicats i el que faria falta són gestorsque poguessin determinar les necessitats», va destacar. Segons vaafegir-hi, el 40% dels terrenys que ocupa una empresa es destinen aaparcaments i l'ús del cotxe privat «va en contra dels interessos delstreballadors (per les despeses que comporta) i dels empresaris».En la jornada, que es va portar a terme a l'edifici Mercadal de laFundació UdG, es va fer una taula rodona, que va tenir la presència delsecretari general de l'associació empresarial de transports públics percarretera de la FOEG, Carles Palacio, i el membre de la comissió executivade Pimec Girona, Carles Ribas.Nadal va destacar que calen models de ciutat més compactes i que lasituació és deguda a una mala planificació.Ribas va manifestar que els empresaris ja tenen moltes dificultats i vademanar la implicació de tothom per solucionar el tema de la mobilitatdels treballadors.Targetes anuals per als empleatsEl secretari general per a la Mobilitat, Manel Nadal, manté que una de lespossibles solucions és incorporar el servei de transport públic en lanegociació col•lectiva i que es comprin targetes anuals de transportcol•lectiu per als treballadors. En la jornada, es va recordar que hi hamoltes persones que no tenen carnet de conduir, entre les quals hi hamolts immigrants i joves, i que és bàsic solucionar el problema de lamobilitat laboral per a aquest col•lectiu i per a conseguir fer menys úsdel vehicle privat. El secretari general de la UGT va posar com a exempleel polígon de Riudellots per fer referència al problema de les freqüènciesdel transport públic, que, segons afirma, «no s'adeqüen a les necessitatsdels treballadors».
No hay comentarios:
Publicar un comentario