Las patronales advierten de que el Vallès está al borde del colapso
EL PAÍS 23.09.08
El presidente de la Cámara de Comercio de Sabadell, Antoni Maria Brunet, advirtió ayer de que el Vallès Occidental "está a punto de colapsarse" por falta de nuevas infraestructuras. Según Brunet, las causas son el crecimiento del puerto de Barcelona y el aumento de las exportaciones de las empresas. Además, añadió que en breve entrará en funcionamiento el tramo del Cuarto Cinturón entre Abrera y Terrassa, que absorberá parte del tráfico de la A-2 y la C-16.
Las cámaras de comercio y las patronales empresariales Sabadell y Terrassa se unieron para reclamar la ejecución del Cuarto Cinturón, la Vía Interpolar, el túnel de Horta y ampliar la C-58. Además, pidieron un tranvía que conecte Sabadell y Terrassa y la construcción de un segundo CIM
EL PUNT 23.09.08Acord històric de patronals i cambres del Vallès per reclamar el quart cinturóLes quatre entitats prioritzen les infraestructures pendents d'executar per reclamar-les a l'Estat i la GeneralitatCARLES ALUJU FERRER. Cerdanyola del Vallès Per primer cop des de l'existència de les cambres de comerç de Terrassa i Sabadell, i de les patronals Cecot i Ciesc, els presidents d'aquestes quatre institucions van fer ahir un acte unitari per presentar un informe que fixa com a prioritat número u per al Vallès Occidental la finalització del quart cinturó. En les pròximes setmanes presentaran l'informe als alcaldes i als agents socials i econòmics vallesans, per tal d'actuar conjuntament com a grup de pressió davant l'Estat i la Generalitat. En el cas que no s'agiliti la construcció de noves infraestructures de comunicació, diuen que la comarca està «molt a prop del col·lapse». L'informe que ahir van presentar les entitats camerals i les patronals Cecot –de l'àmbit de Terrassa– i Ciesc –Consell Intersectorial d'Empresaris de Sabadell i Comarca– suposa, segons Ramon Alberich, president del Ciesc, «un valor afegit» al document presentat pel consell d'alcaldes el juliol passat «perquè prioritza l'execució d'infraestructures» Al capdamunt d'aquesta llista, hi ha el quart cinturó –anomenat també amb el pas dels anys ronda Vallès, B-40 i via orbital–, un eix viari «fonamental» i del qual encara es desconeix el traçat definitiu que ha de connectar Terrassa amb Granollers, passant per Sabadell. La millora de la C-58, la B-30 i la connexió entre la C-58 i l'AP-7 són la segona demanda empresarial, per poder donar sortida als vehicles que arribaran a finals del 2009 a Terrassa a través del quart cinturó. Pel que fa als ferrocarrils, es defensa la connexió de les línies de Renfe i FGC a l'Hospital General de Catalunya, i que sigui realitat el transport de mercaderies en ample europeu. També es continua defensant una estació del TAV al Vallès, i admet Marià Galí –Cambra de Terrassa– que serà després de la connexió amb França i la creació de la línia orbital. L'informe també inclou els túnels d'Horta –amb una connexió a Sant Cugat– i el del Tibidabo per al pas de vehicles. El president de la Cecot, Antoni Abad, reclama «gestionar millor» les futures infraestructures perquè la mobilitat actual és «un drama». Antoni Maria Brunet –Cambra de Sabadell–vol que les infraestructures vallesanes formin part de l'agenda política perquè s'és «molt a prop del col·lapse». |
1. Quart cinturó - Un mínim de 3 carrils per sentit. Prioritzar el tram fins a Granollers
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario