08 febrero 2007

Projecte de llei d'urbanitzacions

EL PUNT 08.02.07

El govern prepara una llei per abordar els dèficits en urbanitzacions dels anys 60 i 70. El conseller de Política Territorial anuncia que el metro funcionarà els dissabtes a la nit a partir de Setmana Santa

XAVIER MIRÓ. Barcelona
El govern de la Generalitat impulsarà enguany una llei per posar fi a les mancances de serveis de les urbanitzacions que els anys seixanta i setanta del segle passat van escampar-se per tot Catalunya sense cap tipus de planejament urbanístic i hi destinarà un fons anual per ajudar els ajuntaments afectats a millorar-les. Junt amb la creació d'un fons per ajudar tots els municipis del país a gestionar el paisatge local, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, anunciava aquesta nova llei en la compareixença al Parlament per explicar el seu programa de la legislatura. Nadal confirma que el metro de Barcelona funcionarà tota la nit els dissabtes a partir de Setmana Santa i avança l'adjudicació integral del desdoblament de l'eix transversal.

Només a l'àrea de Barcelona hi ha més d'un miler d'aquestes urbanitzacions que han arrossegat durant dècades un dèficit de xarxes de clavegueres, vials i voreres, aigua potable o subministrament elèctric. Per afrontar el problema, el govern portarà enguany al Parlament una llei i la dotarà d'un fons anual de gestió i inversió, inicialment de 10 milions d'euros, per ajudar els ajuntaments a implantar progressivament aquests serveis inexistents o deficitaris. Nadal també es compromet a acabar la legislatura amb el pla general aprovat de tots els municipis de Catalunya. A més de la llei de les urbanitzacions precàries, el conseller també anuncia una llei de finançament del transport públic que s'aprovarà l'any vinent, quan també es tramitaran les noves lleis d'ordenació del litoral i d'aeroports. Per enguany, el departament vol aprovar el pla de ports i el pla d'infraestructures del transport aeri per portar al Parlament abans d'acabar l'any el text refós del pla d'infraestructures del transport (PIT) i buscar el consens polític i social durant el primer trimestre del 2008. A partir de la Setmana Santa, la Generalitat i l'ATM posaran en marxa els dissabtes a la nit totes les línies de metro de la ciutat de Barcelona i a la tardor s'incrementaran les freqüències de pas en les línies del Baix Llobregat, el Bages i l'Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que seran de sis i set minuts a Martorell i de vint a Manresa i Igualada. La Generalitat negociarà amb Foment un pla inversor de 100 milions d'euros a Rodalies abans d'assumir el traspàs del servei.

-----------------------------------------------------------------------
EL PERIÓDICO 08.02.07RODALIES I URBANITZACIONS

EL PERIÓDICO

LA NEGOCIACIÓ
El conseller va parlar de plans d'ordenació, millora de barris, ports i aeroports, carreteres i, és clar, del tren. En un moment en què les avaries estan a l'ordre del dia, Joaquim Nadal va assegurar que negociarà amb Foment un pla d'inversions a Rodalies previ al traspàs de les competències a la Generalitat. El responsable va criticar la conducta de CiU, a la qual va acusar de "gesticular en lloc de gestionar". I va advertir al Ministeri que els "errors endèmics" que es produeixen a la xarxa ferroviària "s'han de corregir ara".

ORDENACIÓ TERRITORIAL
A més de tractar aspectes sobre la mobilitat, el conseller va anunciar que aquest mateix any el Govern català portarà al Parlament una llei per millorar les urbanitzacions catalanes. L'objectiu és ajudar els ajuntaments que compten amb aquestes grans zones residencials construïdes sobretot els anys 60 i 70. Només la demarcació de Barcelona té un miler d'urbanitzacions que, malgrat que en un primer moment es van utilitzar com a vivendes de cap de setmana, ara s'han convertit en primeres residències.

No hay comentarios: